surveying
نقشه برداری-نجوم-خریدوفروش لوازم-مشاوره-ارائه خدمات

جی آی اس چیست؟  
 
  جی آی اس (GIS) یك سیستم الكترونیك برای كسب اطلاعات جغرافیایی است

جی آی اس (GIS) یك سیستم الكترونیك برای كسب اطلاعات جغرافیایی است.جی آی اس سیستمی است كه با بهره گیری از آن، كلیه اطلاعات جمع آوری شده به صورت لایه لایه تهیه شده و پس از تفیك و كنترل داده ها كلیه اطلاعات توصیفی و مكانی مورد نیاز وارد سیستم می شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 14 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط saeed

 سنجش از دور

سنجش از دور عبارت است از
تشخیص و جمع‌آوری داده از فاصله دور. این تعریف محدوده بسیار وسیعی دارد اما آنچه که امروزه به عنوان سنجش از دور از آن یاد می‌شود، داده‌هایی هستند که از طریق انواع وسایل پرنده از اشیاء، پدیده‌ها و عوارض، ثبت و ارسال شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. لذا با این مفهوم، سنجش از دور با اختراع هواپیما متولد شد و دستیابی بشر به فضا نیز این علم را دچار یک جهش بسیار بزرگ کرد. انقلاب دیجیتال و تحول در افزایش کارآیی انواع سنجنده‌ها نیز جهش بزرگ دیگری بود که در دو دهه اخیر این حوزه را متحول کرد. امروزه سنجش از دور با صنعت فضایی گره خورده است. 
 

 

 

منبع: وب‌سايت سازمان فضايي ايران



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 13 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط saeed

نقشه برداری سیاره ای

توپوگرافی

بیش از هفتاد و دو هزار خط تراز از ماه، شانزده میلیون خط تراز از سیارک اِروس ۱ و بیش از ششصد میلیون خط تراز از مریخ، به عنوان داده های ارزشمند نقشهب رداری، راه را برای اکتشافات آینده بشر هموار کرده است. در مورد مریخ، دقت موقعیت سنجی در نقشه هایی که توسط فضاپیمای نقشهب ردار سراسری مریخ و با بهره گیری از ابزار ارتفاع سنج لیزری مدارگرد مریخ ۲ آن تهیه شد، حدود یک متر شعاعی و صد متر افقی بود. این در حالی است که تصاویر ارسالی ابزار مسافتی اب لیزری پروژه نیِر ۳ در کاوش سیارک ها از سیارک اروس، دقتی معادل ده متر در داشته است. از نزدیکترین همسایه زمین، ماه، به z و y ،x سه راستای دلیل چگالی کم و مشکلات فنی نقشهب رداری، به مراتب کم دقت ترین اندازه گیری های توپوگرافی انجام شده است که حدود یک متر شعاعی و بیش از یک کیلومتر افقی خطای تخمینی دارد. در مورد زمین هم، اگرچه محاسبات در مورد پستی و بلندی سطوح با به کارگیری تجهیزات گوناگون با دقت های مختلف به طور دقیق صورت می گیرد، نقشه برداری از بستر اقیانوس ها با دقت بسیار کمی امکان پذیر است.
در این مطالعه، پیشرفت هایی که در فهم و تحلیل مقاطع ارتفاع سنجی (آلتیمتری) مریخ و سیارک اروس به دست آمده است، بررسی می شود. در زمان پرتاب نقشه بردار سراسری مریخ ( ۱۹۹۶ )، دانش نشانه روی فضاپیما محدودیت اساسی به شمار می رفت، در صورتی که در مورد پروژه نیِر -که برای کاوش سیارک های نزدیک به زمین پس از نقشه بردار سراسری مریخ آغاز شد.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط saeed
نزدیک ترین نقطه زمین به خورشید
 
نام این کوه باستانی پردیس است در حومه شهرستان جم از توابع عسلویه استان بوشهر و در نیمه های راه بندر کنگان به فیروز آباد شیراز قرار دارد .

 


 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط saeed

معرفی دستگاه Quick Surveyor

معرفی دستگاه Quick Surveyor

نقشه‌برداری ساختمانی و کارگاهی یکی از شاخه‌های عملی نقشه‌برداری است که اجرای آن همواره با مشکلات خاص خود همراه است. مشکلاتی که در مواردی با محدودیتهای کار زمینی در فضای باز تفاوت دارند. وجود موانع در درون ساختمانها ، سبب محدودیت دید می‌گردد و استفاده از Total Station و تئودولیت را با مشکل مواجه می‌کند. از طرفی در درون سایتهای کارگاهی به سبب بسته بودن سقف، استفاده از GPS هم قابل اجرا نیست. وسوسه‌ی غلبه بر این مشکلات، متخصصان را بر آن داشته است که دستگاه جدیدی برای اجرای عملیات تهیه نقشه در درون ساختمانها بوجود آورند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط saeed

 لغات و اصطلاحات تخصصی نقشه برداری

Surveying and Cartography

 

نقشه برداری را می توان علم تهیه و پیاده کرده نقشه دانست

کنترل کارهای اجرایی – تعیین میزان نشست ساختمانها در عملیات ساختمانی و مونتاژواحدهای تولیدی و صنعتی و طرح های مربوط به تسطیح اراضی در شهر سازی و کشاورزی – کنترل دائمی انحراف سد ها از نظر فشار آب در تاسیسات آبی – انتقال نقاط و امتداد ها در معادن و را ههای زیر زمینی - بررسی تغییرات پوسته زمینی در زمین شناسی – تعیین میزان عمق آب و تهیه نقشه های دریا نوردی در کشتیرانی و بندر سازی – تهیه نقشه ابنیه و آثار تاریخی در باستان شناسی پیکره های دیگری از دامنه فعالیتهای نقشه برداری را تشکیل می دهد .



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط saeed

 

 

برنامه تبدیل مختصات UTM به طول و عرض جغرافیایی و بر عکس




تاریخ: چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط saeed

 با سلام امروز قصد داریم براتون تعرفه نقشه برداری سازمان نقشه برداری کشور را مربوط به سال 1387 در واقع آخرین تعرفه را برای شما قرار بدیم - شرکت های نقشه برداری موظف هستند بر مبنای تعرفه فوق و یا با درصدی زیر قیمت های فوق در مناقصات نقشه برداری شرکت نمایند - در کنار تعرفه فوق صریب منطقه  حقوق نظارت کارگاهی را نیز برای شما آماده نموده ایم جهت دریافت فایل  تعرفه و ضریب منطقه بر روی دانلود کلیک نمایید .

** جهت دریافت بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید **    




تاریخ: چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط saeed
اینم یه شبیه سازماشین حساب

   http://h1.ripway.com/saeedrezaei/Casio FX9860 Emulator 1.03.rar




تاریخ: چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط saeed
رشد و توسعه فناوری سنجش از دور، گسترش کاربردها و بر طرف نمودن کمبود منابع اطلاعاتی کشور، فعالیت ها در بخش سنجش از دور کشور گسترش پیدا کرده است.

دکتر محمد علی فرقانی، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی سازمان فضایی ایران، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان فضایی کشور آمادگی دارد تا به منظور تهیه و ارایه انواع داده های ماهواره ای با توان تفکیک مکانی بالاتر از 50 سانتیمتر به صورت Mono و Stereo در فرمت های خام و تصحیح شده سیاه و سفید و رنگی از تاریخ های گذشته تا حال و نیز آینده و همچنین اجرای انواع پروژه های مشترک کاربردی با سایر دستگاه ها اعم از دولتی و خصوصی همکاری و نسبت به رفع نیاز آنها اقدام کند.




تاریخ: چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط saeed
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 37997
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1